.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اختصاصی شمال نیوز ؛
سنگینی گرانی کالا و خدمات بر روی دوش مردم
می توان به افزایش قیمت چند درصدی محصولات لبنی اشاره داشت که بر اساس مشاهدات انجام شده در سطح بازار برخی از این محصولات تا 20 درصد نیز افزایش قیمت داشته اند...
سنگینی گرانی کالا و خدمات بر روی دوش مردم

اگر چه دولت قبل از آغاز هدفمندی یارانه ها همواره از عدم گران شدن کالا و خدمات سخن به میان آورده اما عملا" فضای این روزهای بازار چیزی متفاوت از سخنان دولتمردان می باشد.

به گزارش شمال نیوز پس از آغاز هدفمندی یارانه ها و عدم اجرای کامل تعهدات دولت در قبال بخش تولید شاهد افزایش قیمت برخی از کالاها از جمله کالاهایی اساسی بوده ایم. این کالاهای اساسی که غالبا" در سبد خانوار ایرانیان نقش اساسی دارند در برخی از موارد با مجوز سازمان های دولتی از جمله سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان از افزایش نسبی  نرخ برخوردار بوده اند.

ازاین جمله می توان به افزایش قیمت چند درصدی محصولات لبنی  اشاره داشت که بر اساس مشاهدات انجام شده در سطح بازار برخی از این محصولات تا 20 درصد نیز افزایش قیمت داشته اند.

همچنین در هفته های اخیر شاهد گران شدن گوشت گاوی و گوسفندی در بسیاری از نقاط کشور بوده ایم.از طرفی رییس اتحادیه کشوری لوازم خانگی نیز از افزایش ده درصدی لوازم خانگی در هفته گذشته خبر داده و گفت: تولیدکنندگان از عملکرد بانک مرکزی در ارایه ارز دولتی گله‌مند هستند و هم اکنون به اذعان واردکنندگان، ارز ۱۲۲۶ تومانی به دست آنها نمی‌رسد.

  محمد طحانپور با تائید خبر افزایش ده درصدی محصولات مختلف لوازم خانگی، گفت: قیمت لوازم خانگی در هفته گذشته ده درصد گران شده، این درحالی است که برندهای مختلف و معتبر خارجی به بهانه افزایش نرخ ارز، اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کرده‌اند.

او ادامه داد: عدم گشایش ال‌سی، به خودی خود قیمت مواد اولیه و محصولات لوازم خانگی را بالا می‌برد، اما نرخ ارز نیز مزید بر علت شده و افزایش هزینه را برای کارخانجات لوازم خانگی اعم از تولیدکننده و واردکننده رقم زده است.

وی تصریح کرد بسیاری از کارخانجات تولیدی بزرگ که کارگران آنها نیز کم نیستند، اعلام کرده‌اند که از ابتدای سال ۹۱، قادر به حفظ کارگران و اشتغال موجود کارخانه خود نیستند و تعدیل نیرو خواهند داشت.

علی ایحال انتظار از مسئولین امر می رود که ضمن نظارت جدی تر در مقوله بازار نسبت به افزایش قیمت محصولات دقت نظر بیشتری داشته تا در این بین سنگینی گرانی کالا و خدمات بیش از گذشته بر روی دوش مردم سنگینی ننماید.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 30 بهمن 1390
کجاست اون دولتی که ادعا میکرد اب از اب تکون نمیخوره .بیشترین فساد . بیشترین اختلاس . بیشترین تورم ....
نا شناس 30 بهمن 1390
مردم هر چی بگن یا اینکه شما در سایتها بنویسید چه فرقی میکنه در نهایت دولت همه اینها رو انکار کرده و در رسانه های ملی اعلام میکنه که تورمی از بابت آزادسازی یارانه ها نداریم و تمام این حرفها کشکه!
حسن 1 اسفند 1390
سلام درعرض کمتر از یک هفته مرغ شد کیلوی 4000 هزاران تومان چون تحریم هستیم دانه مرغ با دالار کاغذ پاره اینه دیگه حالا مردم چی بخرنند خدا میداند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.065 seconds.